Лабораторія "Інформаційно-аналітичне забезпечення управління вищим навчальним закладом"

 

 

 Керівник лабораторії - кандидат історичних наук, доцент

Чепуренко Яна Олексіївна

 

 

 

 

Місія

Однією із важливих функцій органів управління будь-якої соціальної системи є інформаційне забезпечення її діяльності. Ця діяльність спрямована на створення, організацію функціонування та вдосконалення інформаційно-аналітичних процесів, які сприяють успішному виконанню завдань управління.

Практика управління  вищим навчальним закладом переконливо свідчить не тільки про суттєву, а в багатьох випадках пріоритетну роль системи інформаційно-аналітичного забезпечення  управління навчальним закладом як ланки, що значно зумовлює ефективність роботи всієї системи освіти.

Інформаційно-аналітичне забезпечення управління в сучасних умовах можна  визначити як комплекс організаційних, правових, технічних і технологічних заходів, засобів та методів, котрі забезпечують в процесі управління і функціонування системи інформаційні зв'язки її елементів  шляхом оптимальної організації інформаційних масивів баз даних і знань.

Важливим завданням сучасної освіти є максимальна відповідність запитам суспільства та тенденціям його розвитку. Однак виявити ці тенденції  в процесі прийняття управлінського рішення доволі складно без  підготовки.  Особливо це відчувається в період активного розвитку інформаційного суспільства і формування суспільства знань. Переробка значних масивів інформації з метою використання отриманого в процесі цієї переробки  знання, стала перетворюватися якщо не в основний, то у ключовий вид діяльності. Ця ситуація потребує застосування результатів наукових досліджень, спеціальних знань та навиків, пов’язаних з інформаційно-аналітичною діяльністю.

Інформаційно-аналітичне забезпечення управління є доволі складним інтегральним  явищем, яке об’єднує в собі такі аспекти, як:  проблемноорієнтований, методологічний, інформаційно-технологічний, ціннісно-нормативний, кадровий та організаційний. Ефективне інформаційне забезпечення управління  вищим навчальним закладом можливе за умов: теоретичного обґрунтування та розробки цілісної моделі такого інформаційного супроводу управління, яке б забезпечувало поточне регулювання функціонування та розвитку вищого навчального закладу на основі освітнього моніторингу; розробки цілей і змісту функцій основних моделей інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом по всій структурно-функціональній вертикалі (кафедра, інститут, університет); визначення науково-організаційних умов для створення чіткого механізму збору, збереження й обробки необхідної управлінської інформації та здійснення оперативного зворотного зв’язку в єдиному управлінському циклі; відповідної підготовки учасників даного процесу, спрямованої на підтримку саморозвитку, а також на корекційну, адресну й індивідуально-орієнтовану роботу з безпосередніми його виконавцями.

Основною місією створення Лабораторії «Інформаційно-аналітичне забезпечення управління вищим навчальним закладом» Науково-дослідного центру дослідження проблем управління сталим розвитком Інституту управління та економіки освіти є: розробка, теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка системи інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом та визначення науково-організаційних умови її успішного впровадження.

                   Доцільність відкриття Лабораторії «Інформаційно-аналітичне забезпечення управління вищим навчальним закладом» саме в Інституті управління та економіки освіти є логічним з точки зору проблем, що вирішуються зазначеним структурним підрозділом Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.

 Завдання і напрями діяльності Лабораторії

Основними завданнями і відповідно напрямами діяльності Лабораторії «Інформаційно-аналітичне забезпечення управління вищим навчальним закладом» Науково-дослідного центру досліджень проблем управління сталим розвитком Інституту управління та економіки освіти є:

·        розбудова системи інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом, елементами якої є консолідована  внутрішня і зовнішня  інформація  структурних підрозділів вищого навчального закладу;

·        дослідження механізму впливу системи інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом на процес прийняття управлінських рішень;

·        аналіз світових тенденцій консолідації галузевих та міжгалузевих інформаційно-аналітичних ресурсів для прийняття ефективних управлінських рішень у вищому навчальному закладі;

·        визначення критеріїв ефективності системи інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом;

·        створення ієрархічної моделі інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом як єдиного інформаційно-аналітичного середовища та розвинутої комунікаційної інфраструктури;

·        розробка теоретико-методологічних засад створення оптимальної системи комунікацій для ефективного інформаційно-аналітичного супроводу прийняття управлінських рішень в процесі управління навчальним закладом;

·        створення технології розробки, кумуляції та консолідації інформаційних ресурсів для забезпечення підвищення ефективності навчального процесу, стійкого функціонування навчального закладу та його структурних підрозділів як науково-освітнього комплексу;

·        визначення основних тенденцій, проблем і перспектив процесу інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом в умовах інформаційного суспільства та суспільства знань;

·        оптимізація системи інформаційно-аналітичного забезпечення управління вищим навчальним закладом в умовах українських реалій та Європейського простору вищої освіти;

·        запровадження нових та удосконалення існуючих технологій і механізмів комплексного інформаційно-аналітичного забезпечення  підтримки адміністративної, навчальної, навчально-методичної та наукової діяльності в підрозділах вищого навчального закладу;

·        запровадження нових та удосконалення існуючих технологій і механізмів комплексного інформаційно-аналітичного забезпечення  підтримки адміністративної, навчальної, навчально-методичної та наукової діяльності в підрозділах вищого навчального закладу;

·        проведення наукової конференції «Актуальні питання інформаційного забезпечення управління» і видання за результатами матеріалів конференції (щорічно);

·        видання збірника наукових праць «Інформація та комунікації в  управлінні» (щорічно);

·        впровадження результатів наукових досліджень у формування і розвиток нових науково-методичного забезпечення підготовки магістрів зі спеціальностей «Управління проектами» (спеціалізація «Аналітик проекту») та «Консолідована інформація»;

·        розробка методики кумуляції та консолідації інформаційних ресурсів для забезпечення підвищення ефективності навчального процесу, стійкого функціонування навчального закладу та його структурних підрозділів як науково-освітнього комплексу. Впровадження цієї методики в управління Національним педагогічним університетом імені М.П.Драгоманова на конкретних ієрархічних рівнях.

 

 

 

 

«ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ   УПРАВЛІННЯ

 

ВИЩИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ»