НОВИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ: НАУКОВИЙ ДОРОБОК КАФЕДРАЛІВ

 Початок 2013/2014 року для кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції Інституту управління та економіки освіти ознаменувався презентацією нового наукового видання.

 

На першому засідання кафедри Володимир Павлович БЕХ, д.філос. н., проф., науковий керівник авторського колективу, представив науково-педагогічній громадськості науковий доробок Науково-дослідного центру Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова «Дослідження проблем управління сталим розвитком» – монографію «Управління освітою».

У підготовці матеріалів та написанні роботи взяли активну участь знані науковці університету та викладачі Інституту О.І. Авєріна, Ю.В. Бех, В.В. Брязкун, О.В. Іванілов, О.В. Єропудова, І.С. Каленюк, Н.В. Крохмаль, О.О. Козуб, С.О. Коновалова, Я.М. Курган, Н.Ю. Луценко, М. В. Михайліченко, Г.О. Нестеренко, С.Л. Решновецький, О.Г. Рябека, В.Л. Савельєв, М.О. Седляр, Я.О. Чепуренко.

 Монографія присвячена визначенню актуальних проблем управління освітою на сучасному етапі її оновлення. Авторами розкрито сутність світоглядно-методологічних основ дослідження проблеми управління в контексті необхідності запровадження механізму державно-громадського управління освітою, проаналізовано вітчизняний та зарубіжний дискурси теорії і практики управління освітою, осмислено суть сучасної освітньої політики.

 У дослідженні визначено провідні тенденції і актуальні проблеми управління освітою в нових умовах розвитку світової спільноти, з’ясовано сутність, критерії та показники економічної і соціально-економічної ефективності освітньої діяльності. Окреслено механізми організаційно-освітньої взаємодії держави й громадянського суспільства та доведено роль науки і освіти як чинників становлення інформаційної єдності світової спільноти. Здійснений аналіз підкреслює важливість посилення громадської участі в управлінні системою освіти, оскільки в управлінській сфері на сьогодні недостатньо представлена громадська складова, не сформовані відповідні механізми управління розвитком освіти. 

Дослідження буде корисним фахівцям в галузі освітнього менеджменту та освітньої політики, науковцям, викладачам вищих навчальних закладів, представникам органів управління освітою і всім , хто зацікавлений у розвитку сучасної системи вітчизняної освіти. Окреслена проблематика є актуальною і в наступні роки в контексті наукової теми кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції Інституту управління та економіки освіти «Державно-громадське управління освітою: соціально-філософський аспект».

М. В. Михайліченко, доцент, к.пед.н.